Gezocht: Chef Magazijn / Inkoper

Wij zijn per direct op zoek naar een ervaren Chef Magazijn / Inkoper.

Het doel van de functie van chef magazijn/ inkoper is het efficiënt aansturen en optimaliseren van de logistieke processen op een zodanige wijze dat van daaruit de door de klanten gewenste goederen tijdig kunnen worden geleverd.

Er wordt leidinggegeven aan de logistiek medewerkers in het magazijn die zich richten op de werkvoorbereiding en de in- en uitgaande goederen.

TAKEN EN WERKZAAMHEDEN

Inkoop

  • Koopt zelfstandig binnen zijn procuratiebevoegdheid artikelen in bij leveranciers.
  • Aanvragen van offertes en beoordelen/ kiezen van leveranciers.
  • Bestellen van materialen, producten en diensten.
  • Bijhouden van inkoopprijzen voor materialen, producten en diensten.
  • Onderhandelen met leveranciers.

Magazijnbeheer

  • Bereidt op basis vanuit de door het bedrijfsbureau in kaart gebrachte orders leveranties voor aan klanten.
  • Het verzorgen van ontvangst, (internationaal) transport en uitgifte van goederen en het verzenden van uitgaande goederen.
  • Verrichten van voorbereidende werkzaamheden voor de monteurs, waaronder hetassembleren van onderdelen.
  • Levert orders uit aan klanten, de controle hiervan en het verwerken van emballage, restmateriaal of retourmateriaal.
  • Werkt mee aan de uitvoering van de volledige orderverwerking (vanaf offerte t/m uitlevering aan de klant).
  • Neemt zo nodig bestellingen van klanten aan.
  • Beheert de magazijnvoorraad op een zo efficiënt en effectief mogelijke wijze (o.a. zorgdragen voor een optimale grijpvoorraad).
  • Verantwoordelijk voor een nette uitstraling van het magazijn.
  • Houdt de voorraad in Exact Online actueel.

Administratieve taken

  • Af- en bijboeken van artikelen.
  • Controleren van inkoopfacturen.
  • Controleren van magazijnbonnen.
  • Vergelijken van boekhoudkundige met aanwezige voorraad.
  • Lezen van technische tekeningen/ stuklijsten.

Leidinggeven

  • Dagelijkse aansturing van de logistiek medewerkers in het magazijn.
  • Faciliteren van de logistiek medewerkers om hun werk zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.

Kwaliteit, arbo en milieu (KAM)

  • Afvoeren van afvalstoffen en -materialen.
  • Melden van storingen en afwijkingen.
  • Toepassen van wettelijke-, veiligheids-, bedrijfs- en werkvoorschriften.

Overige werkzaamheden 

  • Zorgdragen voor onderhoud en keuring van materiaal en middelen.
  • Het onderhouden van klantcontacten en adviseren van klanten op verzoek en op eigen initiatief.
  • Neemt deel aan gezamenlijke (werk)overleggen.
  • Voert functioneel overleg met de magazijnmedewerkers.
  • Evalueert het functioneren van zijn personeel en rapporteert aan de operationeel manager.
  • Voert alle naast die in deze taakomschrijving staan vermeld in redelijkheid en billijkheid opdrachten uit gegeven door de directie.

GEVRAAGDE OPLEIDINGEN EN COMPETENTIES

  • Algemeen werk- en denkniveau: MBO+ / HBO
  • Enkele jaren werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Kennis van en affiniteit met logistieke processen.
  • Administratieve vaardigheden en kennis van Exact Online
  • Technisch inzicht.
  • Leidinggevende capaciteiten.
  • Het vermogen om zelfstandig (kleine) technische werkzaamheden/ reparaties/ onderhoud te verrichten.

Lijkt het jou wat om een nieuwe uitdaging aan te gaan, schroom dan niet langer en neem contact met ons op! Stuur je CV en motivatie aan suzanne.boertien@wiejelo.com en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures wordt niet op prijs gesteld

Contact

Heeft u vragen over Wiejelo Equipment
of onze producten & diensten?

Contact